Hello from France

Post Reply
alain06
Posts: 5
Joined: Mon Dec 26, 2011 12:27 pm
OS: Window
SketchUp: 8
Location: France

Hello from France

Post by alain06 » Tue Dec 27, 2011 12:40 pm

Hi all,

After several days of browsing through the various forums, I finally decided to give you a quick hello and introduce myself at the same time. Here, I'm 50, I am an architect in France and more precisely in Nice. J'excerce this wonderful business for over 25 years in the field of architecture and interior design projects in luxury. I discovered this wonderful rendering software recently and found the ease of use even though I started in this field.

I hope you discover avatange with this tool in order to progress and make my turn my support to your forum for other users. For now, I can get out with materials and rendered except for the lights (projectors, spotlights and point) and I have great difficulty.

I apologize for my English because I use Google Translate to write and read your forum. Do not hesitate if you have any questions. Thank you and soon.

Regards, Alain

ramy_ramroum
Posts: 392
Joined: Thu Apr 22, 2010 10:57 pm
OS: 7 ULTIMATE 64
SketchUp: 7
Location: TUNISIA

Re: Hello from France

Post by ramy_ramroum » Tue Dec 27, 2011 7:04 pm

Bonjour,
Bienvenue dans ce forum, moi aussi je fais de l'architecture, pour le moment je suis en stage professionnel en TUNISIE :).
Ça serai bien si vous présentez quelques images de vos projets afin qu’on puisse s’inspirer de vos idées.
je vous conseil fortement l'utilisation du logiciel TWILIGHT RENDER, si facile à maitriser et vous aide beaucoup pour vos présentations graphiques.
Last edited by ramy_ramroum on Tue Dec 27, 2011 7:27 pm, edited 1 time in total.
ramy_ramroum

Fletch
Posts: 12897
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:41 pm
OS: PC 64bit
SketchUp: 2016-2023
Contact:

Re: Hello from France

Post by Fletch » Tue Dec 27, 2011 7:11 pm

Bon Jour, Alain, bienvenue!
Vous etes libre poser n'import questions ici en Francais. :) Bien sur que les autres ne comprendre pas en autres sections du forum.

alain06
Posts: 5
Joined: Mon Dec 26, 2011 12:27 pm
OS: Window
SketchUp: 8
Location: France

Re: Hello from France

Post by alain06 » Tue Dec 27, 2011 7:42 pm

ramy_ramroum wrote:Bonjour,
Bienvenue dans ce forum, moi aussi je fais de l'architecture, pour le moment je suis en stage professionnel en TUNISIE :).
Ça serai bien si vous présentez quelques images de vos projets afin qu’on puisse s’inspirer de vos idées.
je vous conseil fortement l'utilisation du logiciel TWILIGHT RENDER, si facile à maitriser et vous aide beaucoup pour vos présentations graphiques.
Hello, a pleasure time to prepare some pictures and plans. Thank you for your warm welcome. In any case if you need a few things in Tunisia I know many people. In fact I have my family.

alain06
Posts: 5
Joined: Mon Dec 26, 2011 12:27 pm
OS: Window
SketchUp: 8
Location: France

Re: Hello from France

Post by alain06 » Tue Dec 27, 2011 7:43 pm

Fletch wrote:Bon Jour, Alain, bienvenue!
Vous etes libre poser n'import questions ici en Francais. :) Bien sur que les autres ne comprendre pas en autres sections du forum.
Hello, ok and thank you for your friendly service

ramy_ramroum
Posts: 392
Joined: Thu Apr 22, 2010 10:57 pm
OS: 7 ULTIMATE 64
SketchUp: 7
Location: TUNISIA

Re: Hello from France

Post by ramy_ramroum » Wed Dec 28, 2011 12:51 pm

Bonjour,
Je présume que vous avez visité la TUNISIE plusieurs fois puisque vous avez de la famille .
En tous les cas merci pour votre proposition :).
j'ai hâte de découvrir votre travail, vue votre age et expérience.
ramy_ramroum

alain06
Posts: 5
Joined: Mon Dec 26, 2011 12:27 pm
OS: Window
SketchUp: 8
Location: France

Re: Hello from France

Post by alain06 » Wed Dec 28, 2011 5:23 pm

ramy_ramroum wrote:Bonjour,
Je présume que vous avez visité la TUNISIE plusieurs fois puisque vous avez de la famille .
En tous les cas merci pour votre proposition :).
j'ai hâte de découvrir votre travail, vue votre age et expérience.
Bonjour, beh désolé Ramy mais je ne touche pas la drogue si j'ai bien compris tes propos. Pour la Tunisie sache quand même que je suis originaire de ce merveilleux pays. Par ailleurs, je suis entrain de préparer quelques photos de quelques projets dont celui du palais ROI FAHD ;)

ramy_ramroum
Posts: 392
Joined: Thu Apr 22, 2010 10:57 pm
OS: 7 ULTIMATE 64
SketchUp: 7
Location: TUNISIA

Re: Hello from France

Post by ramy_ramroum » Wed Dec 28, 2011 9:11 pm

bon j'ai pas bien compris le rapport avec la drogue mais bon , en tout cas j'au hate de voir les image du projet :)
à bientot
ramy_ramroum

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests