My own future house

Show what you're working on, get feedback and help
jinacios2905
Posts: 24
Joined: Wed Jul 03, 2019 5:15 pm
OS: windows
SketchUp: hobby

My own future house

Post by jinacios2905 » Sat Aug 10, 2019 11:45 pm

Hello friends!

I'm not professional, but I like modeling and I'm now learning how to render my models, I still use sketchup make and twilight hobby, coz although I'm an industrial engineer, I don't work making projects.

I would like receiving tips about how improve my modeling and my rendering also.

Thanks so much.
Easy high+
Easy high+
modelo 4 jhonatan 2.0_Cena2.jpg (1.14 MiB) Viewed 10885 times
Jinacios :hat:

Mike1158
Posts: 1751
Joined: Wed Aug 26, 2009 7:15 pm
OS: W10
SketchUp: V19

Re: My own future house

Post by Mike1158 » Sun Aug 11, 2019 11:19 am

Interesting concept but there are several elements seem problematic from a practical standpoint and I am no architect either. The access to the garage has a very steep slope and appears to be grassed over. Any dampness even like a reasonable dew and you would not get a vehicle in or out. The approach to the house entry door is likewise steep and mostly grass, how would that be for maintenance? Terracing would help a little there. Does the window adjacent to the entry reach the ceiling of the upper floor? It might help if it did. Very interesting though and I have 'built many homes I would like, I do not believe I have got it right yet. Yet...... :hat:

posodrac
Posts: 316
Joined: Mon Feb 15, 2010 11:43 pm
OS: i5 7th 16Gb W10
SketchUp: SU 17 Make
Location: Portugal

Re: My own future house

Post by posodrac » Sun Aug 11, 2019 8:41 pm

Olá Inacios, sê bem vindo, um abraço de Portugal.
Eu gostaria de acrescentar ao que o Mike muito bem comentou, o fato da casa estar contruida em cima de um pequeno monte, quando essa depressão não existe nas laterais da casa. A arquitetura da casa deve ser adaptada ao terreno e não ao contrário (pelo menos com uma casa desta dimensão). Eu não vou querer que as minhas visitas tenham que subir escadas para entrar nela se eu poder evitar e ao mesmo tempo poupar nos custos da mesma. Quanto à garagem, tenho quase a certeza que qualquer carro ligeiro que não "Jipe" ou "SUV" baterá com o fundo entre os eixos, no passeio. A solução será um passeio mais largo sem aquele chanfro exagerado. Isto tudo só sobre a construção, que tal como você, eu também sou aficionado. Quanto ao render acho que você já absorveu as dicas que o Fletch lhe forneceu num "post" anterior seu. Posso adicionar o fato das luzes exteriores estarem ligadas num render diurno ou texturas com padrões repetitivos. :hat:

jinacios2905
Posts: 24
Joined: Wed Jul 03, 2019 5:15 pm
OS: windows
SketchUp: hobby

Re: My own future house

Post by jinacios2905 » Mon Aug 12, 2019 5:08 pm

Mike1158 wrote: Sun Aug 11, 2019 11:19 am Interesting concept but there are several elements seem problematic from a practical standpoint and I am no architect either. The access to the garage has a very steep slope and appears to be grassed over. Any dampness even like a reasonable dew and you would not get a vehicle in or out. The approach to the house entry door is likewise steep and mostly grass, how would that be for maintenance? Terracing would help a little there. Does the window adjacent to the entry reach the ceiling of the upper floor? It might help if it did. Very interesting though and I have 'built many homes I would like, I do not believe I have got it right yet. Yet...... :hat:
Hello Mike, Thanks for aswering!
I aprecciate so much your coments and tips.

1 - Changed garage access to paving block with grass.
2 - The view I've rendered caused the impression the garage access has a very steep but it doesn't (see screenshot)
3 - The entry approach is also not very steep, and the maintenance willl be made using a brush cutter. (but I'll think about changing it)
4 - The windows adjacente to the door doesen't reach the ceiling, But the living room and dinning room are doble height, so the window reach the same height of the door frame, do you think I should reach it to the ceiling?

Soon I'll answer Posodrac points, coz I'm at work now!
angulo rampa.PNG
angulo rampa.PNG (388 KiB) Viewed 10846 times
Jinacios :hat:

Fletch
Posts: 12896
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:41 pm
OS: PC 64bit
SketchUp: 2016-2023
Contact:

Re: My own future house

Post by Fletch » Mon Aug 12, 2019 5:48 pm

Mike1158 wrote: Sun Aug 11, 2019 11:19 am ... even like a reasonable dew...
:rofl: :rofl: :rofl:

Mike1158
Posts: 1751
Joined: Wed Aug 26, 2009 7:15 pm
OS: W10
SketchUp: V19

Re: My own future house

Post by Mike1158 » Tue Aug 13, 2019 9:25 am

Pardon?

jinacios2905
Posts: 24
Joined: Wed Jul 03, 2019 5:15 pm
OS: windows
SketchUp: hobby

Re: My own future house

Post by jinacios2905 » Tue Aug 13, 2019 2:28 pm

posodrac wrote: Sun Aug 11, 2019 8:41 pm Olá Inacios, sê bem vindo, um abraço de Portugal.
Eu gostaria de acrescentar ao que o Mike muito bem comentou, o fato da casa estar contruida em cima de um pequeno monte, quando essa depressão não existe nas laterais da casa. A arquitetura da casa deve ser adaptada ao terreno e não ao contrário (pelo menos com uma casa desta dimensão). Eu não vou querer que as minhas visitas tenham que subir escadas para entrar nela se eu poder evitar e ao mesmo tempo poupar nos custos da mesma. Quanto à garagem, tenho quase a certeza que qualquer carro ligeiro que não "Jipe" ou "SUV" baterá com o fundo entre os eixos, no passeio. A solução será um passeio mais largo sem aquele chanfro exagerado. Isto tudo só sobre a construção, que tal como você, eu também sou aficionado. Quanto ao render acho que você já absorveu as dicas que o Fletch lhe forneceu num "post" anterior seu. Posso adicionar o fato das luzes exteriores estarem ligadas num render diurno ou texturas com padrões repetitivos. :hat:
Olá, Posodrac!

Muito obrigado pelas boas vindas, pelo abraço da nação irmã e pelas dicas, foram muito bem vindas e inclusive já alterei algumas coisas!

1 - Quanto ao fato da casa estar construída em um pequeno monte, na verdade não é bem isso. o que temos aqui é uma casa de 3 pavimentos em um condomínio com limite de altura para as construções, na verdade a topografia natural do meu terreno começa a nível do terreno mas possui um talude em declive. o que foi feito diminuir o nível de terreno em pouco mais de 1m para para que a altura se enquadrasse na altura máxima das regras do condomínio e o pequeno monte de aterro na frente na verdade é o total aproveitamento da movimentação de terra que ocorrerá naturalmente na obra. O pavimento inferior não será um pavimento social da casa, haverá ali a garagem, uma oficina para que eu possa realizar trabalhos técnicos, área de serviços domésticos (ex lavanderia) e ao fundo uma pequena área de lazer da família. ah, importa observar que a maioria das casas construídas atualmente neste condomínio ficam um pouco a cima do nível da rua. Mas realmente pensei sobre os degraus e vou substituir pra uma rampa sinuosa que desenharei melhor depois.
2 - Você estava certo sobre o carro bater com o fundo no passeio, o passeio foi alargado para evitar esse problema. obrigado pela dica.
3 - Quanto as luzes exteriores, erro amador meu, mas normal já que realmente sou amador kkkk.... já corrigi!
4 - Acredito que os padrões repetitivos que você se refere são o revestimento externo da parede da lateral esquerda da imagem. De fato não são "seamless materials" por que peguei imagem do material real que pretendo usar no site do fabricante e esta foto não era sem costura.

Abaixo novo render (preliminar) que fiz com as alterações sugeridas por todos. em Easy 04. Medium.

Abraços do Brasil!
Attachments
modelo 4 jhonatan 2.0_Cena2.2.jpg
modelo 4 jhonatan 2.0_Cena2.2.jpg (996.15 KiB) Viewed 10825 times
Jinacios :hat:

Fletch
Posts: 12896
Joined: Fri Mar 20, 2009 2:41 pm
OS: PC 64bit
SketchUp: 2016-2023
Contact:

Re: My own future house

Post by Fletch » Sat Aug 17, 2019 6:35 pm

  1. You need a realistic sky/environment and realistic treeline. It will greatly improve your image.
  2. Next, you need realistic grass. The grass is too saturated and bright green, not realistic.
  3. The stucco/plaster walls does not look like a realistic material texture.
  4. The top of the walls around the house, called the parapet, needs to be metal or tile.
  5. The front sidewalk next to the road is not realistically modeled and is detracting from a realistic looking rendering.
  6. Seeing the street in the foreground is not generally attractive for an architectural rendering. I suggest that you look at some of your favorite architectural renderings and find how you can set your camera in a similar way to the images you see that you like.

jinacios2905
Posts: 24
Joined: Wed Jul 03, 2019 5:15 pm
OS: windows
SketchUp: hobby

Re: My own future house

Post by jinacios2905 » Tue May 12, 2020 12:51 pm

Hello friends!

Long time Don't interact here.
Actually, my house's project was freezed, and coz COVID-19, it still!

But, I'm a bit more excitited with it than some weeks ago. so.... I made a new rendering.

Hope you consider this better than previous one, and give me more tips.

Thanks in advance!
Rendered in Easy 04 Medium
Rendered in Easy 04 Medium
Exterior medium.jpg (1.08 MiB) Viewed 9622 times
Jinacios :hat:

jinacios2905
Posts: 24
Joined: Wed Jul 03, 2019 5:15 pm
OS: windows
SketchUp: hobby

Re: My own future house

Post by jinacios2905 » Mon May 25, 2020 12:06 pm

Hello Friends!

Passed some days, I've projected the kitchen of my future house.

Could you give me some tips to make it more realistic?

It was rendered in 05. Medium+.

I'm also projecting my backyard... will shere soon.
Kitchen (Medium).jpg
Kitchen (Medium).jpg (1.01 MiB) Viewed 9541 times
Jinacios :hat:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] and 26 guests